Birçok insan sentetik yağların mineral yağlardan daha iyi çalıştığını bilir, ancak herkes bunun neden böyle olduğunu açıklayamaz. Sentetik motor yağları ile mineral yağlar arasındaki temel fark nedir? Neredeyse her şeyde.
Mineral yağ aslında dünyadan çıkarılır - sadece rafine ham yağdır. Laboratuvarda sentetik yağ (tamamen sentetik veya yarı sentetik) oluşturulur.
Sentetik yağ üretiminde, yağ sadece rafine edilmez, aynı zamanda bir damıtma işlemine tabi tutulur ve daha sonra bazik moleküllere rafine edilir. Daha sonra baz yağ bu moleküllerden yapılır ve nihai ürünün istisnai çalışma özelliklerine sahip olacağı katkı maddeleri yardımıyla geliştirilir: aşınmadan, aşırı sıcaklıklara maruz kalmadan ve çamur birikintilerinin oluşumundan güvenilir bir şekilde koruyun. Bu işlem sadece ham petrolden daha fazla safsızlığın giderilmesine değil, aynı zamanda her bir yağ molekülünün modern bir içten yanmalı motorun ihtiyaçlarına göre işlenmesine izin verir. Bu tür "işlenmiş" moleküller daha yüksek seviyede koruma ve verimlilik sağlar ve motorun daha uzun süre çarpmadan çalışmasına yardımcı olur.
Sentetik yağın avantajı nedir? Tüm bu kimyasal süreçler gerçek hayatta şu şekilde çalışır:
Motoru temizle
Motorda dolaşırken yağ tortu oluşturabilir. Mineral bir ürün kullanırsanız, zamanla motorun içinde bulamaç birikintileri oluşabilir, bu da motorun verimliliğini azaltacak ve sonuç olarak servis ömrünü kısaltacaktır. Sentetik motor yağları mineral yağlardan daha az safsızlık içerir ve çamur oluşumuyla daha etkili bir şekilde savaşır, bu da motorunuzu tortulardan güvenilir bir şekilde korumasını sağlar.
Güvenilir aşınma koruması
Motor parçaları yüksek hızda hareket ederken birbirleriyle sürekli temas halindedir. Bu tür aşırı koşullar altında çalıştırma aşınmaya ve yıpranmaya neden olabilir. Parçalar arasında koruyucu bir bariyer motor yağıdır. Bir noktada mineral yağ parçalanmaya ve koruyucu fonksiyonlarını kaybetmeye başlar. Sentetik yağlar, aksine, çok daha uzun süre aşınma koruması sağlama yeteneğini korur, böylece motor ömrünü uzatır.
Düşük sıcaklıklarda mükemmel akışkanlık
Araç, motor kapalıyken (örneğin, gece) bir süre hareketsiz kaldığında, yağ kalınlaşır. Ancak kontağı açtığınızda, motor parçalarını sürtünmeden koruyarak pompalamaya başlar. Mineral yağların motorda tam olarak dolaşmaya başlaması için daha fazla zamana ihtiyacı vardır. Kışın veya aşırı soğuk iklime sahip bölgelerde, bu işlem daha da uzun sürer. Sentetik yağlar, aksine, düşük sıcaklıklarda bile mükemmel akışkanlığı korumalarına izin veren özel bir teknoloji kullanılarak oluşturulur: aracınıza başlar başlamaz motorunuzu korumaya başlarlar.
Yüksek sıcaklıklarda güvenilir koruma
Çalışma sırasında motor ısınır. Çok güçlü. Zamanla, yüksek sıcaklıkların etkisi altında, mineral motor yağı parçalanabilir veya buharlaşarak motorun aşınmasına neden olabilir. Sentetik yağlar yüksek ısı direncine sahiptir, bu da özellikle sıcak iklimlerde sürerken önemlidir.
Bir turboşarjın önemli parçalarının korunması
Otomobil üreticileri, tüketicilerin isteklerini dikkate almaya ve daha kompakt motorlara sahip otomobiller üretmeye çalışıyorlar (daha fazla yakıt tasarrufu için), ancak aynı zamanda turboşarjları (güç eklemek için) takın. Motorun çalışma sırasında ne kadar ısındığını ve bu koşullar altında neden mineral yağın hızla çökebileceğini söylemiştik, ancak modern turboşarjlı motorlarda ortamın daha da agresif olduğunu belirtmek gerekir. Turboşarj mili 200.000 rpm hızında dönebilir, bu nedenle yağın şafta çok hızlı bir şekilde ulaşması ve uygun şekilde yağlaması zorunludur. Bu koşullar altında, mineral yağlar hızlı bir şekilde çökebilir ve turboşarjın parçalarında tortu bırakabilir, bu da bozulmasına yol açar. Sentetik yağlar bu parçaları mineral yağlardan çok daha verimli korur.
10.09.2024